Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

VCDS komunikat spalonej żarówki

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
djnikon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2010, 00:07
Imię: nikon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kongsberg

VCDS komunikat spalonej żarówki

Post autor: djnikon » 10 mar 2019, 15:57

Witam
Jak w temacie ,czy da rade wyłączyć opcje w naszych a6 po lifcie ocji spalonej zarówki na poszczególne światła ,konkretnie halogeny ?? Kupiłem ledy H8 podobno z Canbusem lecz wyskakuje komunikat. Macie jakiś pomysł ?

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 10 mar 2019, 16:40

Wyłączenie diagnozy nie jest możliwe.

Tekero
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 24 sty 2018, 02:27
Lokalizacja: Konin

Post autor: Tekero » 19 mar 2019, 13:54

Wyłączyć się nie da a opornik trzeba wyliczyć jaki potrzeba żeby się nie grzał do czerwoności i samochodu nie spalił

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 19 mar 2019, 13:59

W konsekwencji spalisz drivera w bordnetz.

djnikon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2010, 00:07
Imię: nikon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kongsberg

Post autor: djnikon » 21 mar 2019, 22:46

Myśle o zakupie tych rezystorów

https://bit.ly/2FrLP2O

Czy zda to egzamin i instalacja na tym nie ucierpi ??
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez djnikon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 22 mar 2019, 03:15

djnikon pisze:Myśle o zakupie tych rezystorów

https://bit.ly/2FrLP2O
Opis "produktu" to stek bzdur.
"oraz dociąża szynę" - ??? Jaką szynę ? Szynę Can ? Bzdura
"Doskonale współpracuje z systemem Canbus " - Taaa... W jaki sposób, jeśli nie ma z szyną Can połączenia ...? A jeśli by nawet miał, to do Can wprowadzać by musiał jakiś magiczny sygnał (informację cyfrową), a przecież w tajemnym pudełeczku nie ma takiego układu. Jest tam tylko rezystor i według deklaracji kondensator.
Can, Can-Bus nie ma nic wspólnego z systemem diagnozy oświetlenia zewnętrznego.
Jaka jest rezystancja (w Ohmach) ? Nie wiadomo....
Moc 6W ...?
Taki rezystor trzeba odpowiednio do potrzeb p o l i cz y ć - jego rezystancję i moc ! Tak jak już to napisał Dawid (Tekero)
Nie kupujcie tego rodzaju "produktów", zdając się na "fachowość" sprzedawców ! Montaż nieodpowiednich rezystorów, to proszenie się o pożar w aucie.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 22 mar 2019, 15:09

A ja lubię takie lemingi.
Kupi, spali, potem płacz.
Płaci i płacze bo jeździć trzeba.

Tekero
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 24 sty 2018, 02:27
Lokalizacja: Konin

Post autor: Tekero » 22 mar 2019, 19:26

Widziałem kiedyś na giełdzie audi a3 z LED żarówkami i podłączonymi opornikami wyglądającymi jak podlozny radiator, dyndały swawolne pod maska. W 3 minuty nagrzewały się do temperatury topiacej plastik <okok> <zalamka> Powiedziałem gościowi że jak nie chce gaśnicy używać to niech przy okazji przestanie też oślepiać ludzi tymi lekami i włoży normalne żarówki <okok>

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 22 mar 2019, 21:24

generalnie to musi być na to jakiś sposób "elektroniczny"
kilka lat temu miałem golfa 5 i zmieniłem sobie tylne lampy na takie akcesoryjne ale ze znaczkami VW depo
One były całkowicie LEDowe (jedyne żarówki były od przeciwmgielnego i cofania
Nie trzeba było nic zmieniać w kodowaniu , nie wywalały błędu
działały bez żadnego problemu
Nigdzie się nie grzały ani latem ani zimą w zadnym miejscu nie były nawet o stopień cieplejsze niż reszta samochodu
Więc da się .... jakoś ale mało kto wie jak i ludzie ładują jakieś "canbusowe" LEDY , HIDy itp gówna bo ..... mniej prądu biorą <lol>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 mar 2019, 21:40

Stosowanie rezystorów przy ledach powoduje identyczny (lub prawie równy) pobór mocy jak przy zwykych żarówkach, więc jedynie wygląd się zmienia, ale oszczędności nie ma z tego żadnych.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 22 mar 2019, 22:58

kiler22 pisze:generalnie to musi być na to jakiś sposób "elektroniczny"
Nie rób nadziei, Marek :) To nie jest możliwe w "sposób elektroniczny".
We wspomnianych przez Ciebie Marek lampach, zastosowano elementy rezystancyjne, jako dodatkowy odbiornik, umożliwiający pracę tych lamp bez pojawiającego się info o uszkodzonej żarówce. Nie ma innego rozwiązania.

Sprowokowaliście mnie do dłuższego tekstu, trudno... :)
Aby wiedzieć z czym mamy do czynienia, trzeba wiedzieć jak to działa (bez wchodzenia w szczegóły, dlatego też posłużę się tu pewnymi skrótami)
W sterowniku auta, który "obsługuje" dany obwód oświetlenia zewnętrznego "zapisany" jest (duże uproszczenie) pewien próg natężenia prądu, który powinien być osiągnięty w obwodzie, aby nie pojawiła się informacja o uszkodzonej żarówce. Przypuśćmy, że w omawianym obwodzie pracuje żarówka H8 35W. Natężenie prądu płynącego w takim obwodzie przy napięciu 13,6V, to około 2.5A. Próg, o którym napisałem wcześniej nigdy nie jest tożsamy z wartością natężenia prądu, płynącego w obwodzie. Jest on zawsze niższy. Niestety nie znam tej wartości w A6 C6 w obwodzie żarówki H8 (przednie przeciwmgielne). Załóżmy, że jest to 2A.
Zamieniamy żarówkę tradycyjna na zamiennik led.
Elementy led mają mniejsze zapotrzebowanie na energię, niż ma to miejsce w przypadku żarówki, którą zastępują. Dlatego też po zamontowaniu zamiennika led w obwodzie popłynie mniejsze natężenie prądu, niż ma to miejsce w przypadku żarówki tradycyjnej. Natężenie to będzie mniejsze, od tego oczekiwanego przez sterownik auta, pojawi się info o uszkodzonej żarówce.
Aby info nie pojawiło się istnieje potrzeba zwiększenia natężenia prądu, co najmniej do wcześniej wspomnianej wartości progowej. W jaki sposób ? - Poprzez dołożenie dodatkowego odbiornika prądu. Odbiornikiem tym jest rezystor. Można oczywiście zastosować każdy odbiornik energii elektrycznej ale stosuje się wspomniany element.
Rezystor ten ma jedną wadę - w przypadku małych rezystancji (małej wartości Ohm), przy napięciu instalacji elektrycznej auta, energię traconą emituje w postaci ciepła.
Jakie parametry rezystora ?
Najlepiej byłoby, aby tak obliczyć wartość rezystancji, aby płynące przez niego natężenie + natężenie prądu płynącego przez zamiennik led było równe lub niewiele większe od wartości progowej sterownika tego obwodu. Dlaczego ? :
-aby w pełni wykorzystać zaletę zamiennika led, jaką jest jego energooszczędność
-aby zmniejszyć emisję cieplną (straty) rezystora
Aby obliczyć rezystor z zachowaniem powyższych wytycznych należy :
-znać wartość progową "zapisaną" w sterowniku
-znać natężenie prądu płynącego przez zamiennik led
Nasz przykład - wartość progowa 2A. Załóżmy, że przez zamiennik led płynie 0.5A. 2-0.5=1.5A. To właśnie wartość natężenia prądu, która musi przepływać przez poszukiwany przez nasz rezystor.
Z prawa Ohma właściwa wartość rezystancji to 9 Ohm. Obliczenie zakłada napięcie 13.6V.
Dalej moc w Wattach, to 20 W. Tu istotne - nie stosujemy rezystora, na którego obudowie widnieje 20W.
Wgłębiając się w specyfikację techniczną tego elementu(oczywiście stosuje się rezystory mocy w obudowie typu radiator) doczytać możemy, że element ten odda 20W ale tylko z domontowanym odpowiednim radiatorem ! Bez tego radiatora możliwa przenoszona moc spada do 7W (!). Temperatura na obudowie rezystora o takich parametrach, podłączonego pod 13.6V, osiągnie wartość powyżej 200st.
W tym przypadku proponowałbym zastosowanie co najmniej trzykrotności mocy obliczonej (3x20W = 60W). Im większa deklarowana moc takiego rezystora, tym mniejsza temperatura na jego obudowie.
Rezystor taki, należałoby zamontować na metalowym elemencie auta. Odbierze od niego wydzielane ciepło. Nie zostawiamy go dyndającego na przewodach.
Nie znając wartości progowej i wartości natężenia prądu, płynącego przez zamiennik led, niektórzy kombinują : żarówka 35W, natężenie (obliczane pewnie przy 12V-błąd) 2.9A. Wartość rezystancji dodatkowej 4 Ohm, moc rezystora hmm... jeśli żarówka 35W, to rezystor też = pewny pożar w aucie !
W tym przypadku tak obliczony rezystor powinien legitymować się deklarowaną na jego obudowie mocą, ponad 100W + odpowiedni montaż. Jest to konieczne aby w miarę bezpiecznie pracował w instalacji auta.

Rezystancja dodatkowa potrzebna do zastosowania w obwodzie rośnie wraz ze wzrostem zapotrzebowania na energię przez zamiennik led.
Istnieją zamienniki np. żarówek P21W, gdzie dodatkowy rezystor jest niepotrzebny. Nie zastosowano takiego na płytce zamiennika. Producent zamiennika obszedł to, przez zwiększenie ilości elementów led (wspomniany zamiennik posiadał ich ponad sto !!!). Fajnie - więcej led = więcej "światła". Niestety to bardzo optymistyczne podejście do tematu.... Tak duża ilość elementów led umieszczona na dość małej powierzchni płytki/płytek, powoduje ich duże zagęszczenie (praktycznie brak odstępów pomiędzy elementami), co skutkować będzie ich kolejnymi awariami. Każdy element led wydziela ciepło. Przy tak dużym zagęszczeniu tych elementów ciepła (gorąca) jest dużo (bardzo dużo). Nie odprowadzone w odpowiedni sposób (w przypadku tych zamienników nie jest) spowoduje pewny zgon zamiennika.
Radość z takiego zamiennika jest chwilowa. Lato (wysokie temperatury zewnętrzne) szybko udowodni, że gruszki na wierzbie nie rosną :)

!!! Podane powyżej wartości rezystancji (wyrażonej w Ohm) są tylko przykładowe, na potrzeby powyższego wywodu.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 16:36 przez tomnik, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 23 mar 2019, 11:52

mat1324 pisze:Stosowanie rezystorów przy ledach powoduje identyczny (lub prawie równy) pobór mocy jak przy zwykych żarówkach, więc jedynie wygląd się zmienia, ale oszczędności nie ma z tego żadnych.
tak ja , ty i jeszcze kilku innych to wiemy (dlatego też dodałem <lol> po mojej wypowiedzi ) ale 95 % ludzi widzi tylko to co napisane na pudełku lub aukcji
tomnik pisze:Nie rób nadziei, Marek :) To nie jest możliwe w "sposób elektroniczny".
We wspomnianych przez Ciebie Marek lampach, zastosowano elementy rezystancyjne, jako dodatkowy odbiornik, umożliwiający pracę tych lamp bez pojawiającego się info o uszkodzonej żarówce. Nie ma innego rozwiązania.
nie jestem elektronikiem , nie znam się .
napisałem co zaobserwowałem odnośnie temperatury
Może w tych lampach było chłodzenie wodne , energią atomową lub promieniowaniem kosmicznym <radocha>
Może środku były jakieś super radiatory z tytanu (z tytanu bo lampa nie ważyła więcej niż ori )
Nie wiem
tak jak napisałem - nigdzie się nie grzały i działały bez problemów . Tylko tyle wiem

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 23 mar 2019, 14:35

@tomnik lepiej bym tego nie ujął.
Od siebie dodam tylko że większość żarówek sterowana jest sygnałem podobnym do PWM.
Dla laika (w skrócie) żarówka tak zasilana miga podobnie jak w sieci 230Volt 50Hz.
Dzięki temu możemy w adaptacji lub w kodowaniu ustawiać % jasność świecenia żarówki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga