Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ A6 C6] błąd 008213 (P2015)
Autor Wiadomość
Prymus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-12-09, 18:30   [ A6 C6] błąd 008213 (P2015)

Witam,

od kilku tygodni nurtuje mnie dość irytujący problem <szok>

Otóż nagle tak z nikąd, w trakcie powrotu z niemiec zapaliła sie zółta kontrolka silnika. Niec nie wskazywało i nie wskazuje na spadek mocy bądź inne niewłaściwości. Po wizycie w AUDI (nie pamiętam gdzie dokładnie ale koło Hannoveru) stwierdzono iż nie ma się czym martwić i można spokojnie jeździć dalej (wyczytanie błedu i kasacja 0,00 EUR) gdyż zaczyna się znany problem z ustawieniem klap przepustnicy (pomyślałem ok i zapomniałem o tym).

Lecz od pewnego czasu znów to samo (żółta kontrolka silnika). Po podłączeniu odczytaniu VCDS:
_________________________________________________________________
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4F9 910 402 A HW: 4F0 907 401 E
Component and/or Version: 3.0TDI EDC17G000AG 0080
Software Coding: 010D002C190F0128
Work Shop Code: WSC 02335 785 00200
VCID: 2443E8A39E4B
1 Fault Found:

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Implausible Signal
P2015 - 003 - Mechanical Failure - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Mileage: 139594 km
Time Indication: 0
Date: 2011.12.03
Time: 13:18:47

Freeze Frame:
RPM: 693 /min
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 14.36 V
Lambda: 14.1 %
Lambda: 3.1 %
Voltage: 0.520 V
Bin. Bits: 00000000


Readiness: 1 1 0 0 0
_________________________________________________________________

Po przejżeniu na forum różnych tematów na podobne tematy zacząłem sie zastanawiać czy to faktycznie ten typowy problem? Szukałem kodów błędu ale bez owocnych rezultatów, jedyne co znalezłem to że to coś z położeniem klap przepustnicy???

Aktualnie błąd skasowałem ale wróci na bank, a nie chce ryzkowac wszkodzenia silnika. W ostateczności zmuszony bede na serwis...

Samochód to:

A6(C6 4F) Avant 3.0 TDi, 239KM
Produkcja 2008 listopad


Prosiłbym sugestie?
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Jonnyrobert 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 272
Skąd: Poznań / Osnabrück / 3-Miasto
Wysłany: 2011-12-09, 19:50   

Mysle ze by wystarczylo przeczyscic te klapy i oczyscic je z brudu.

Wysle Ci linka, gdzie jest opisane jak trzeba sie do tego dobrac.

Jak niemasz dwóch lewych rak, uda Ci sie to.

Zobacz na ostatnim zdjeciu ile brudu sie tam zebralo.

Drosselklappen

Pozdrawiam
JR <okok>
_________________
VCDS Ross Tech 12.12.0
VAS Flash / VCP
 
 
Prymus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-12-09, 20:07   

Witam Jonnyrobert,

dzieki za odpowiedz. Tak o Drosselklappen mowili tez w serwisie w niemczech. O brudzie jeszcze nie slyszalem ale warto spróbować... <cwaniak>


Czekam z niecierpliwościa na linka...
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Prymus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-12-09, 20:08   

Pozdrawiam... <okok>
 
 
Prymus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-12-09, 20:10   

Tyle syfu w życiu nie widziałem... <rotfl>

Zobacze czy to cos pomoże i sie odezwe...

Pozdrawiam <okok>
 
 
Jonnyrobert 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 272
Skąd: Poznań / Osnabrück / 3-Miasto
Wysłany: 2011-12-09, 20:37   

No mam nadzieje <lol>
_________________
VCDS Ross Tech 12.12.0
VAS Flash / VCP
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Prymus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-12-10, 17:37   

Po wymontowaniu przepustnicy i wyczyszczeniu jej na glanz musze niestety z przykroscia stierdzic ze to jednak chyba nie przyczyna ktorej szukam... <wnerw>

Po podlaczeniu i wykasowaniu bledu, wejsciu do menu glownego (VCDS) i ponownym sprawdzeniu wskakuje spowrotem <nerwus>
Czyli mozna tak w kolko sprawdzac kasowac i sprawdzac :[

Przygladajac sie codowi bledu i oznaczeniem miejsca z ktorego sygnalizowany jest blad (bank 1 - z tego co kojaze to od strony pasazera?), sugerowalbym typowy blad w tych silnikach z ciengielkami. Jednak chodza chyba bez zarzutu nie maja zadnych luzow (po namacalnym sprawdzeniu).

008213 Intake Manifold flap position sensor (bank 1): Implousible signal
P2015 - 003 - Mechanical failure - MIL ON

Jakich mechaniczny blad ale co i jak???? <szok>

Chyba pozostaje mi jedynie podjazd na "service" i posluchanie co maja na ten temat do powiedzenia...

Jakies sugestie z waszej strony???? <zalamka>
 
 
MaTyS 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1627
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-12-10, 18:41   

Prymus poniższy temat cały przeczytałeś ... ?

http://www.a6klub.pl/a6-c...ica-vt15282.htm
_________________

 
 
Prymus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-12-10, 19:00   

Hej,

zgadza sie czytalem. Tylko w temacie mowa o calkiem innych bledach:

2 Faults Found:
004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2): Lower limit not reached
P1018 - 001 - Upper Limit Exceeded
i
001538 - Internal Control Module: Programming Error
P0602 - 001 - Upper Limit Exceeded

a u mnie:
008213 Intake Manifold flap position sensor (bank 1): Implousible signal
P2015 - 003 - Mechanical failure - MIL ON

Przekopalem troche stron w poszukiwaniu opisu bledu lecz nici z tego wyszlo... <nerwus>

Jakies sugestie? <szok>
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
MaTyS 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1627
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-12-10, 19:35   

Znalazłem tylko info, że "...P2015 is defined as Sensor for intake manifold flap position, range/performance... "
_________________

 
 
Prymus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-12-10, 19:47   

Czujnik polozenia klap? Jakby przetlumaczyc sobie. Bardzo podobne do problemow ze wskazanego tematu tylko czy aby na pewno?

Moze jest inny sterownik i inaczej okresla blad? Co jest raczej blednym zalozeniem :)
U mnie jest caly kolektor jako jeden odlew nie jak w opisie na ktorejs ze stron w temacie "http://www.a6klub.pl/a6-c...ica-vt15282.htm", tylko nie za bardzo wierze by byly jakiekolwiek roznice??
 
 
Prymus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-02-03, 08:48   

Witam,

po wizycie w serwisie wszystko smiga az milo. Okazalo sie ze opisywany blad nie jest az tak standardowy jak z ciengielkami i silniczkami V1... sterujacymi polozeniem klap. Po rozebraniu kolektora ustalono ze klapy byly caly czas otwarte na 100% (ustawiane od razu po odpaleniu silnika - BANK 1). Winowajca tego ma byc jakas sprezynka znajdujaca sie gdzies na koncu klap tuz przed silniczkiem sterujacym. Podobno zle wplywa to na ruch tlokow w silniku gyz nie rowna mieszanke powietrza wpada na jedna i druga strone co po dluzszym uzytkowaniu prowadzi do uszkodzenia?

Reasumujac po wymianie tejze wadliwej czesci jestem happy - wymiana kolektora z klapam - zmiana plynow i filtrow (od razu serwis na nastepne 30000 km) i aktualizacji NAVI na 2012 (soft 5.13.cos tam) + pozbycie sie kilku EUR <glupek>

Jestem zadowolonym posiadaczem A6 i az milo jak kontrolka nie swicie.

W serwisie super obsluga - Auto - Garant - Görlitz - nastepnym razem tez tam pojade a to juz zapewne przy mojej jezdzie calkiem niedlugo <brawo>

Pozdrawiam
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
miszel 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2012-12-12, 20:11   

Ja w swojej mam podobny błąd:
7157 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 2)
P2020 00 [175] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 31
Mileage: 138056 km
Date: 2012.03.08
Time: 14:25:11

który dość dawno się pojawił, obecnie mam 160 tys. i nadal jeżdzę, ale byłem u mechanika, który zasugerował wymianę silnika sterującego - NASTAWNIK PRZEPUSTNICY 059 129 086 L
czy to dobry krok ?
bardzo proszę o wskazówki, gdyż nie chcę darmo wydawać kasy :)
 
 
Prymus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-12-12, 20:17   

Witam kolege:-)

tak jest to bedzie jedna z wad ktorych Audi niestety sie nie pozbylo, a szkoda.
Osobiscie wymienilem na serwisie gdyz dostalem spory rabat. Nie radze jezdzic zbyt dlugo z tym problemem niestety :|

Pozdrawiam i zycze sukcesu w zwalczeniu bakcyla... <okok>
 
 
miszel 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2012-12-12, 20:19   

no tak szanowny kolego :) tylko co wymieniać :)
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: